TITLE

DESCRIPTION

آشنایی با بخش های مختلف آزمون

 

در آزمون آیلتس کلیه مهارت های اصلی آموزش زبان، یعنی مهارت شنیدن، صحبت کردن (مصاحبه(، خواندن و نوشتن(Listening, Speaking, Reading, Writing ) مورد ارزیابی قرار می گیرند. اگر چه دو بخش شنیدن و صحبت کردن در هر دو نوع آکادمیک و عمومی کاملاً یکسان است، ولی دو بخش دیگر (خواندن و نوشتن) بصورت جداگانه و متفاوت برگزار می شود.

قسمتهای مختلف امتحان IELTS

بخش Listening

زمان: حدوداً ۳۰ دقیقه

تعداد سوال : دفترچه ای حاوی ۴۰ سوال در ۴ بخش

نوار امتحان Listening فقط یکبار پخش می شود.

قبل از پخش نوار فرصت دارید تا سوالها را مرور کنید.

پس از پایان یافتن هر بخش، فرصت دارید تا جوابهای خود را بازبینی نمایید.

پاسخها باید در دفترچه سوالات نوشته شود.

با پایان گرفتن نوار ده دقیقه فرصت دارید تا جوابها را از دفترچه سوالات به پاسخنامه منتقل نمایید.

دو بخش اول: شامل موضوعاتی اجتماعی است و مکالمه بین دو یا چند نفر می باشد.

دو بخش دوم: شامل موضوعاتی دانشگاهی است. یک مکالمه حداکثر چهار نفره و یک کنفرانس، تشکیل دهنده این بخشها هستند.

بخش General Training Reading

زمان:  ۶۰ دقیقه برای ۴۰ سوال

دفترچه حاوی متون که جمعاً ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارند به داوطلب داده می شود.

بر خلاف بخش Listening ، زمان اضافه ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی شود. متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتابها و روزنامه ها انتخاب شده اند و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است.

بخش اول در مورد امور روزمره اجتماعی است.

بخش دوم در مورد جزوات آموزشی و احتیاجات رفاهی است.

بخش سوم شامل یک متن بلند با موضوعی عمومی است.

بخش Academic Reading

زمان: ۶۰ دقیقه برای ۴۰ سوال

دفترچه حاوی ۳ متن که جمعاً ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارند به داوطلب داده می شود.

در این بخش نیز همانند قسمت General Training Reading، زمان اضافه ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی شود. متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتابها و روزنامه ها انتخاب شده اند و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است.

متون جنبه علمی دارندوحداقل یکی از سه متن، نوشتاری استدلالی است.

در صورتی که متن حاوی لغات تخصصی و فنی باشد، واژه نامه ای کوتاه نیز همراه آن خواهد آمد.

 

 

بخش General Training Writing

زمان: ۶۰ دقیقه

برای دو موضوع باید انشاء بنویسید.

در موضوع اول (Task 1) باید نامه ای به شخصی فرضی بنویسد و در آن مساله یا مشکلی را شرح دهید. نامه شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد. اگر نامه ای کمتر از ۱۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید.

در موضوع دوم (Task 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مساله بیان کنید و باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از ۲۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به  موضوع دوم اختصاص دهید.

بخش Academic Writing

زمان:۶۰ دقیقه

در این بخش نیز باید برای دو موضوع انشاء بنویسید.

در موضوع اول (Task 1) باید در مورد جدول یا نموداری که به شما داده شده است توضیح دهید.انشاء شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشدو اگر کمتر از ۱۵۰ کلمه باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید.

در موضوع دوم (Task 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مساله بیان کنید و باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از ۲۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به  موضوع دوم اختصاص دهید.

بخش سوم Speaking

زمان: ۱۱ تا ۱۴ دقیقه

امتحان بصورت یک مصاحبه رو در رو می باشد و شامل سه بخش است.

بخش اول ۴ تا ۵ دقیقه بطول می انجامد و باید به سوالات عمومی و شخصی در مورد محل زندگی، شغل، وضعیت خانوادگی و علایقتان جواب دهید.

در بخش دوم باید به مدت ۲ دقیقه در مورد موضوعی که به شما داده می شود صحبت کنید. قبل از آن یک دقیقه فرصت دارید تا در مورد موضوع فکر کنید و یادداشت بردارید. پس از پایان ۲ دقیقه، به یک یا دو سوال در مورد موضوع صحبتتان باید پاسخ دهید.

در بخش سوم به مدت ۴ تا ۵ دقیقه با مصاحبه کننده صحبت خواهید کرد. محور گفتگوی شما موضوعی است که در بخش دوم به آن پرداخته اید.

کل مصاحبه بر روی نوار ضبط می شود.

جدول صفحه بعد مدت زمان تخصیص یافته به بخش های مختلف این آزمون را نشان می دهد.

 

 

مهارت تعداد سوالات زمان پاسخگویی به هر سوال زمان کل پاسخگویی
Listening ۴۰ ۴۵ ثانیه ۳۰ دقیقه
Reading ۴۰ ۴۵ ثانیه ۶۰ دقیقه
Writing ۲ ۳۰ دقیقه ۶۰ دقیقه
Speaking ۱۱-۱۴ دقیقه

 

نمره قبولی

در آزمون آیلتس هیچ حد نصابی برای قبولی وجود ندارد، بلکه مؤسسات و دانشگاههای مختلف حد نصاب مورد قبول خود را دارند. اما بطور کلی ۹ نمره یا band در نظر گرفته شده است که در آن نمره ۹ عالی، نمره ۷ خوب ، و نمره ۵ متوسط و نمره۳  به پایین ضعیف محسوب می شود.

 

 

کتاب های پیشنیاز برای آمادگی آزمون:

برای یادگیری مفاهیم پایه و زبان عمومی

برای دوره آمادگی قبل از آزمون سری کتاب های ترمیک چهار مهارتی Solution و Total English  شما را تا سطح نمره ۵ به بالا میاورد و دانش پایه و عمومی زبان را در ذهن شما نهادینه می کند. کتاب های Solution ویژه افرادی می باشد که قصد دارند به صورت Self-Study  زبان را بیاموزند و همچنین آن افرادی که زبان را تا سطح متوسط خوانده و می خواهند اطلاعات و آموخته های خود را برای آزمون تطابق دهند. لازم به ذکر است این کتاب های با ارزش، تسریع کننده سرعت پردازش اطلاعات می باشد که نتیجه آن دسترسی به اطلاعات در ذهن با سرعتی بالا تر است و به شما کمک می کند در زمان بسیار فشرده آزمون را به صورت بهینه مدیریت کنید.

برای افزایش دامنه واژگان

کتاب های ۵۰۴ Absolutely Essential Words، key words for fluency، Essential Words for IELTS که به شما در یادگیری واژگان مورد نیاز یاری می رسانند.

Cambridge Vocabulary for IELTS  – ۱

کتاب های کمبریج برای افزایش دایره واژگان برای کسانی که

دوست دارند در قسمت گفتاری و نوشتاری آیلتس  نمره ۶ به بالا

بگیرند و یا در قسمت شنیداری و خواندنی به صورت بهینه عمل نمایند

توصیه می شوند.

این کتاب ها همچنین علاوه بر آموزش لغات به صورت مهارت محور شما را با همنشین ها، مترادف ها و تکنیک های تفسیر (Paraphrasing) آشنا می سازد.

Barron’s Essential Words for the IELTS.2

یکی از توانایی هایی که تسلط در آن شما را در تمامی مهارت های چهارگانه آیلتس یاری می نمایید یادگیری لغات پرتکرار آیلتس می باشد. کتاب لغات ضروری آیلتس با آموزش استراتژی هایی همچون استخراج معنی لغات از متن، تکنیک های یادگیری و یادآوری لغات مشکل و پیچیده به همراه تمرین های  درک شنیداری زبان این کتاب ها را جز اولین کتاب هایی قرار می دهد که باید برای آزمون باید مطالعه فرمایید.

برای بهبود هوش شنیداری زبان

سری کتاب های Tactics for Listening برای تقویت هوش شنیداری شما مفید خواهد بود.

برای داوطلبان آزمون جنرال

سری کتاب های Real English  تنها مجموعه آموزشی است که داوطلب را می تواند کاملا با مطالب مورد نیاز در آزمون General آیلتس آماده کرده به ویژه بخش Reading, Writing آن ارزشی فوق العاده بالا دارد.

برای افزایش سرعت خواندن و درک بهتر متن

سری کامل کتاب های Active Skills for Reading ،  Inside Reading و North Star  برای مهارت های خواندن/ نوشتن و شنیداری/گفتاری که درک مطلب متن و همچنین سرعت خواندن و فهم شنیداری شما را بهبود می بخشند. سری کتاب های Active Reading از بابت ارائه مطالب Reading  و تمرینات آن جهت تقویت تکنیک های کلی خوانی و یا افزایش سرعت بسیار مناسب می باشد.

کتاب های Inside Reading از بابت آشنایی داوطلبین با بسیاری از مضامین علمی و افزایش دایره واژگان آکادمیک بسیار مفید و کارآمد می باشد.

سری کتاب های North Star مجموعا بسیار کامل و آموزنده می باشد که تمامی تکنیک های لازم در راستای تست زنی در مهارت شنیداری و خواندن و نوشتن مقاله به بهترین وجه ممکن آموزش داده است. و مطالعه این کتاب ها برای ارتقا نمره از سطح ۵ به بالا بسیار مهم و سازنده می باشد.

جهت مهارت نوشتاری

برای مهارت نوشتاری ابتدا باید کتاب Understanding and Using English Grammar by Betty Azar را برای یادگیری ساختار های دستوری و همچنین جمله نویسی و سپس کتاب های  Paragraph Development،  Developing Composition Skillsو Refining composition Skills را به ترتیب برای پاراگراف نویسی و مقاله نویسی مطالعه کرد.کتاب Paragraph Development به زبان بسیار ساده و با استفاده از جداول موثر و مفید، پاراگراف نویسی را به طریقی جامع و کامل آموزش داده است.کتاب های Developing Composition skills , Refining composition skills  به طریقی کامل و جامع  writing را از جمله نویسی تا مقاله نویسی به همراه مثال ها ی بسیار شفاف و آموزنده آموزش داده و مطالعه آن را به کلیه زبان آموزان که قصد یادگیری مقاله نویسی به صورت خودخوان را دارند، توصیه می شود.

 

معرفی کتاب های آمادگی آزمون آیلتس:

۳٫      The Official Cambridge Guide to IELTS with DVD-ROM

                             حتما دوست دارید کتابی تهیه کنید که مورد تایید طراحان آزمون بوده و از لحاظ جامعیت حرف اول را بزند.

If your research document includes a terrific deal of jargon and technical terminology, then it will take a whole lot longer to research and more

You ought to be able to make a couple of alterations here in order to make certain the source box you have placed in your if you need custom papers writer for hire online social networking profile really is effective.

likely than not, your readers will quit before they get to the conclusion.

این کتاب رسمی آیلتس بوده که  توسط طراحان آزمون نوشته و چاپ شده و برا ی تمام داوطلبان آیلتس اعم از جنرال و آکادمیک توصیه می شود. نیمه دوم کتاب شامل ۸ تست کامل به همراه پاسخ تشریحی می باشد. از آنجا که این کتا ب بر اساس آنالیز جواب ها و اشتباهات رایج آزمون دهندگان نوشته شده به عنوان مناسب ترین کتاب برای کسب نمره ۶ به بالا در آزمون معرفی میشود.

توجه: اگر سطح دانش زبانی شما ماقبل متوسط A2 می باشد در فهم محتوای کتاب ممکن است با کمی مشکل مواجه شوید. در این صورت پیشنهاد می شود کتاب های  Collins ‘Get Ready for IELTS’ را تهیه نمایید.

 

۴٫       Barron’s IELTS

این کتاب با پرداختن به تمام مهارت ها و تکلیف های مرتبط دستورالعملی جامع برای

شما که دوست دارید کتاب مورد اطمینان تهیه کنید می باشد. ویژگی های بارز این کتاب به شرح ذیل می باشد:

  • ۴ تست آکادمیک که با نسبت بالایی مشابه سوالات آزمون می باشد.
  • ۲ تست تمرینی جنرال
  • جواب تشریحی برای تمام تمرینات من جمله سوالات شنیداری و خواندنی

Cambridge Complete IELTS.5

 

 

چه به صورت خودخوان و چه به صورت کلاسی، کسانی که خواهان پیشرفت پله به پله هستند از این کتاب استقبال خواهند کرد. این مجموعه کتاب آموزشی تمام قسمت های آزمون آیلتس

را با جزئیات و توصیه های امتحانی و تمریناتی جهت ثبت

و درک بهتر مطالب پوشش می دهد. که داوطلبان را برای تمام

زمینه های آیلتس آماده می کند.

این کتاب بر اساس نیاز ها و اشتباهات رایج داوطلبین با استفاده

از منابع معتبر دانشگاه کمبریج به یکی از بهترین کتاب های موجود

در زمینه آموزش کلاسی و یا خودخوانن آیلتس درآمده است.

نمونه کامل پاسخنامه آزمون در آخر کتاب ایده ای کلی از آنچه مورد انتظار است پیش روی شما می گذارد.

Ready for IELTS.6

کسانی که سطح زبانی خوبی دارند نیاز نیست وقت خود را با کتاب های دیگر تلف کنند.این کتاب توسط تیمی از متخصصان در زمینه آیلتس تدوین شده است و مناسب تمام کسانی می باشد که می خواهند به نمره ۶٫۵-۷ دست یابند. هر ۴ مهارت به صورت سیستماتیک و تدریجی در این کتاب توضیح داده شده اند و تمریناتی که در هر فصل گنجانده شده است.

قسمت های “هر آنچه در آزمون باید انتظار داشت” و ” چگونه باید از پس آنها برآمد” مکمل همدیگر، توضیحات عمقی آزمون را در اختیار شما قرار خواهند داد. سیلابس آموزش گرامر ، لغت و همنشین ها نیز من جمله مزیت های غیر قابل چشم پوشی این کتاب است.

فراموش نکنید که ۲ تست شبی سازی شده آزمون را که در CD-ROM همراه کتاب در نظر گرفته شده است را از دست ندهید.

The Collins ‘Get Ready for IELTS.7

کتابهای Collins جز بهترین کتاب هایی می باشند که می تواند شما را حول محوریت سوالات آزمون آیلتس تا سطح متوسط B1 یا نمره ۴ بالا بیاورد. قابل ذکر است که سری کتاب های رو به رو از جمله کتاب های خودخوان می باشد و پاسخنامه تشریحی، متن فایل های صوتی و نمونه جواب در آخر کتاب برای کسانی که قصد مطالعه خارج از کلاس را دارند فراهم شده است.

هر فصل این کتاب ها با در نظر گرفتن موضوعی برگرفته شده از موضوعات مطرح در آیلتس مهارت های زبانی و نکات آزمون را به همراه لغات مورد نیاز شما آموزش می دهد.

MacMillan Improve your IELTS Skills.8

 

این مجموعه از کتاب ها شامل آموزش ۴ مهارت مورد نیاز برای قبولی در آزمون آیلتس در قالب ۳ جلد کتاب Reading, Writing, Listening and Speaking و در ۲ سطح بالای متوسط B2  و پیشرفته C1 می باشد.

تمامی فصول این کتاب بر روی تکنیک های امتحانی و در کنار آن آموزش لغت و گرامر متمرکز شده است و جامعیت آن باعث شده است تمامی کسانی که دسترسی به استاد ندارند این مجموعه را به عنوان کتاب های خودخوان انتخاب نمایند. تمریناتی که در هر فصل تعبیه شده است باعث می شود که داوطلب از پیشرفت پله به پله خود اطمینان حاصل کند و بداند در مسیر صحیح قرار گرفته است.

توجه: از آنجایی که مطالعه این کتاب نیاز به برنامه ریزی صحیح و انگیزه در پیشبرد مطالب دارد اگر اطمینان ندارید از یک استاد در این زمینه کمک بگیرید.

Delta Publishing’s IELTS Advantage series.9

کتاب های فوق الذکر را به جرات می توان از جمله کتاب هایی دانست که هر داوطلب خواهان نمره ۷ به بالا باید داشته باشد. این سری از کتاب ها مخصوص افراد با سطح دانش زبانی بالا می باشد که می خواهند مهارت های مورد نیاز آزمون را در خود به صورت خود خوان تقویت کنند.

دارا بودن اصطلاحات و عبارت های مفید به همراه همنشین های ضروری (Collocations) و همچنین نمونه جواب های گفتاری و نوشتاری از نقاط قوت این کتاب می باشد. همچنین از خلاصه مطالب گفته شده در پایان هر فصل و استدلال پشت هر تمرین و ارتباط آن با سوالات حقیقی آزمون نمی توان چشم پوشی کرد.

Cambridge IELTS Examination Papers.10


این مجموعه از کتاب ها بهترین عناوین موجود در بازار جهت تمرین و آزمون آزمایشی می باشند. و از آنجایی که توسط طراحان حقیقی آزمون نوشته شده اند بینشی ارزشمند در خصوص سوالات آزمون در اختیار داوطلبین قرار می دهند. ۴ نمونه تست حقیقی آکادمیک و ۲ نمونه سوال جنرال به همراه نمونه جواب های نوشتاری در آخر کتاب ابزاری مناسب جهت سنجش نمره برای مهارت های خواندنی و شنیداری برای شما فراهم می آورد. توجه: مطالعه این کتاب ها به تنهایی در جهت افزایش مهارت های زبانی مفید نمی باشند و نیاز است کتاب های مناسب که ذکر شد قبل از آنها مطالعه شوند.

IELTS Practice Tests Plus 2.11

With Key and CD Pack

 

به یقین می توان بیان کرد که یادگیری مهارت های اساسی آیلتس با توجه به منابعی که کتاب های

Cambridge IELTS Examination  Papers در اختیارمان میگذارند کافی نیست از اینرو بعد از کتاب های کمبریج به کسانی که هنوز نیاز به تست های بیشتر دارند و یا نمره بالاتر از ۷ می خواهند کتاب های IELTS Practice Test Plus  را معرفی می نماییم.

این کتاب ها با فراهم آوردن استراتژی های عمیق و متمرکز طراحان سوال، توصیف کامل آنچه در آزمون باید انتظار داشته باشید و همچنین آنالیز جواب های درست و اشتباه  برای انتقال فن پاسخگویی به صورت تحلیلی بسیار آموزنده می باشد وشما را در برآورد نقاط ضعف و قوت خود یاری می نماید.

IELTS Trainer Six Practice Tests with Answers.12

اگر دوست دارید برای جواب دادن به سوالات آزمون راهنمای شخصی داشته باشید کتاب رو به رو با فراهم آوردن ۲ تست کامل به همراه توضیحات جز به جز آن و پس از آن ۴ تست کامل جهت محک زدن توانایی ها شما به همراه جواب های تشریحی و نمونه جواب برای آزمون نوشتاری در انتهای کتاب شما را در آماده سازی برای آزمون یاری می نماید.

یکی از خصوصیت های بارز این کتاب ارائه پاسخنامه های داوطلبان آزمون های گذشته می باشد که شما را قادر می سازد متوجه  مواردی که برای داوطلبان مشکل ساز بوده است شوید. و همچنین تست های این کتاب پس از کتاب های Cambridge IELTS examination papers  واقعی ترین و شبیه ترین نوع تست می باشند.

IELTS Exam Essential Practice Tests.13

 

احتمالا دوست دارید تست های جدید و کاربردی بیشتری برای رفع ضعف های خود در اختیار داشته باشید.

این کتاب ها مجموعا دارای ۱۲ تست با پاسخ نامه تشریحی می باشد که از لحاظ سطح سختی برای تمرین و بدست آوردن نمره بالای ۷ بسیار مفید می باشد. و از جمله جدید ترین کتاب های تست موجود در بازار می باشند.

Common Mistakes at IELTS and how to avoid them.14

اگر به دنبال کسب بهترین نمره در آزمون آیلتس می باشید پس

حتما باید کتاب های روبه رو از انتشارات کمبریج را برای جلوگیری

از اشتباهات احتمالی خود مطالعه فرمایید.

این کتاب با تمرکز بر روی اشکلات گرامری و اسپلینگ و تمرینات

متعدد به داوطلبان سطح پیشرفته کمک می نماید تا متوجه اشکالات احتمالی بشوند و آنها را رفع نمایند.

آموزشگاه زبان چرخ نیلوفری

اساتید بزرگوار می توانند در صورت تمایل در دوره های زبان های خارجی دیگری غیراز رشته تخصصی ان ها بصورت شرایط نیم بها شرکت کنند.

        

The largest selection of sports bets at 1xbet bookmaker.

تماس با ما